جهش تولید | چهارشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۹

توجه به سوژه یابی د معاونت خبر شبکه قزوین - نمایش محتوای روابط عمومی

 

 

توجه به سوژه یابی د معاونت خبر شبکه قزوین

بگفته مدیر دفتر و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین؛ در شرایطی که رسانه ها دچار تغییر و تحول بنیادین شده اند و ابزارهای رسانه ای نوین گوی سبقت را از دیگر رسانه ها ربوده اند، موضوع سوژه یابی و نزدیک شدن به نگاه و ذائقه مخاطب امری ضروری به نظر می رسد که به تبع آن ارتباط بین مردم و رسانه به عنوان تولید کننده فکر و اندیشه بیشتر خواهد شد. در این راستا معاونت خبر شبکه قزوین سعی بر این دارد تا در کنار نظرسنجی ها به نیازسنجی مخاطبان هم توجه ویژه ای داشته باشد تا نیاز ایشان را بیش از پیش درک کند.

حسن اکبری گفت: در معاونت خبر روزهای خاصی مشخص شده که با حضور خبرنگاران جلسه سوژه یابی برگزار می شود و بر اساس ارتباط گیری با مراکز تحقیقاتی استان همچون: دانشگاه ها، سازمان مدیریت بحران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با استفاده از نظرات صاحب نظران، نخبگان و مدیران اجرایی استان سوژه ها مطرح و از آن ها نتیجه گیری می شود.

حسن اکبری گفت: در امر خبر زاویه پرداخت می بایست متناسب با ذائقه مخاطب باشد، چون در حال حاظر مخاطبین فعال اند و هر مخاطب به یک رسانه تبدیل شده است. در این بین معاونت خبر از ابزارهایی مثل: پیام های مردمی 162، شهروند خبرنگار، رصد 80 کانال خبری تلگرامی و واتساپی، رصد سایت های خبری و نشریات برای یافتن سوژه مناسب استفاده می کند و همچنین نگاه خود را از شهر قزوین به نواحی مختلف استان به جهت پوشش همه جانبه و یافتن سوژه های ناب و بکر خبری برده است.

به گفته مدیر دفتر و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین؛ با توجه به همه گیری ویروس کرونا، تحریم های ظالمانه و شرایط خاصی که در کشور حاکم است، معاونت خبر با رصد هوشمندانه، دقیق و پیگیر موضوعات، مشکلات و آسیب ها را شناسایی و با هدف جلوگیری از بحران به پوشش آن ها در رسانه می پردازد.

حسن اکبری گفت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به مطالبه گری از مسئولین، رسانه همیشه با استفاده از رهنمودهای ایشان به عنوان نماینده افکار عمومی به سراغ مسئولین رفته و از آن ها پاسخ می خواهد.

یکی از دغدغه های اصلی رسانه استانی معرفی ظرفیت های صنعتی، کشاورزی، موقعیت جغرافیایی و پرداخت به مسائل و مشکلات استان در زمینه تولید است.

معاونت خبر با پایش های محیطی سراغ بنگاه های اقتصادی که دچار مشکلاتی همچون: تامین مواد اولیه، قطعات و نقدینگی هستند می رود و به شناسایی موانع تولید می پردازد و با دعوت از مسئولان مرتبط و شنیدن نظرات آن ها توجهات را به این مسئله جلب می کند تا برای حل آن اقدامی صورت گیرد. در حال حاضر 56 واحد صنعتی در استان با مشکل روبرو هستند که رسانه همراه با مسئولین در حال پیگیری برای برگرداندن این واحدها به چرخه تولید است.

وی اظهار داشت: «مشکلات صادرات کشمش» از جمله موضوعاتی است که معاونت خبر تاکنون به آن پرداخته و بعد از پخش گزارش نتایج خوبی نیز حاصل شده است. موضوع مدیریت آب و فرونشست دشت قزوین از موضوعاتی است که در دستور کار رسانه برای پرداخت خبری قرار دارد.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: این رویکرد و نگاه ذوابعاد به موضوعات و حقایق خبرساز که نیازمند مطالعه، بررسی، جستجو و پژوهش است هماره بصورت نقشه راه  و هدفی جدی برای معاونت خبر مرکز قزوین مطرح بوده است که جناب آقای کشاورز به عنوان سکّاندار این معاونت با همراهی متدیک و روش مند مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین راهبردهای موثری را برای افقی روشن و تحولی موثر در حوزه خبر مرکز قزوین تبیین و محاسبه نموه اند.



شهدای مرکز

سخن بزرگان

پل های ارتباطی با صداوسیمای قزوین

پل ­های ارتباطی با مرکز

روابط عمومی

تلفن گویا: 162

تلفن: 32162112

کد قزوین: 028

پیامک : 30000281

واحد سیما

تلفن: 32162064

پیامک: 30000282

واحد صدا

تلفن: 32162056

پیامک: 30000283

واحد خبر

تلفن: 32162105

پیامک: 30000281

واحد سایت

تلفن: 32162250

نشانی سایت: qazvin.irib.ir

تلفن مرکزی

(تلفنخانه)

تلفن: 4 - 33670070

نشانی مرکز

قزوین، انتهای خیابان نوروزیان، روبروی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، صدا و سیمای مرکز قزوین