جهش تولید | جمعه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

حرکت ورزشی کرانچ - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

حرکت ورزشی کرانچ

Loading the player...

دانلود

کرانچ یکی از حرکات ورزشی مربوط به عضلات ناحیه ی شکم می باشد . اغلب حرکات شکم نوعی کرانچ به حساب می‌آیند. شما می‌توانید با بالا آوردن بالاتنه و قفسه‌سینه و نزدیک کردن آن به ناحیه لگن (تمرین کرانچ کلاسیک) این حرکت را اجرای کنید یا با بالا آوردن پاها و لگن به سمت قفسه سینه این کار را انجام دهید (کرانچ معکوس)، یا هر دوی این کارها را همزمان انجام دهید (کرانچ دوبل).
به صورت طاق باز بر روی سطحی صاف دراز بکشید. پاهایتان را خم کرده و کف پاها را روی زمین قرار دهید. ( برای افراد پیشرفته بهتر است پنجه پاها روی زمین قرار بگیرد و پاشنه از زمین جدا باشد، پاها به صورت پوینت.انگشتان دستها را  پشت گوش قرار دهید. و بازوها با کف زمین مماس شوند. ( بهتر است به هنگام بالا آمدن دستها به همین صورت بمانند و خم نشوند.
حال با کمک عضلات شکم کتف و قفسه سینه  را از زمین بلند کنید و تا جایی که میتوانید به سمت پاها خم شوید. ( با قویتر شدن عضلات شکم شما میتوانید دامنه حرکتی خود را افزایش دهید یعنی بیشتر به سمت بالا بیایید).بهتر است در حین بالا آمدن به شکم و یا بین پاها نگاه کنید تا از حرکات اضافه گردن جلوگیری شود.