رونق تولید ملی | چهارشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۸

مصاحبه با مدیر اداری صدا و سیمای مرکز قزوین - نمایش محتوای روابط عمومی

 

 

مصاحبه با مدیر اداری صدا و سیمای مرکز قزوین

مصاحبه با مدیراداری صدا و سیمای مرکز قزوین

مدیریت امور اداری صدا وسیمای مرکز قزوین یکی از مدیریت های مرکز است که بعد از طراحی ساختار جدید مرکز بصورت مدیریتی مستقل زیر نظر مدیرکل محترم مرکز فعالیت می کند؛ برای آشنایی بیشتر با فعالیت های این مدیریت گفتگویی داریم با مدیر و کارشناسان این حوزه.
- آقای خلیلی سلام خودتان را معرفی بفرمائید.
من داود خلیلی هستم سال 81 وارد سازمان شدم و در اداره کل منابع انسانی همکاری ام را با سازمان آغاز کردم؛ سال 94 هم به قزوین آمدم و با حسن اعتماد جناب آقای معصومی فر مدیریت امور اداری صدا وسیمای مرکز قزوین به بنده سپرده شد.
- کارکردن در امور اداری چطور است؟
کار در رسانه با سایر ادارات متفاوت است و باید بگویم که حتی امور اداری رسانه با امور اداری سایر دستگاه ها تفاوت دارد؛ چرا که ما در جایگاه امور اداری باید تسهیل گر فعالیت های همکاران و نحوه ی روابط استخدامی آنان با سازمان باشیم؛ مضافاً اینکه تمایز در مأموریت سازمانی رسانه به تبع خود تفاوت در مأموریت و عملکرد امور اداری را به همراه دارد؛ بدین معنی که ما باید پشتیبانی کننده ی معاونت های برنامه سازباشیم که نقش مهندسی فرهنگی جامعه و افکار عمومی را برعهده دارند.
- فعالیت های امور اداری شامل چه بخش هایی است؟
در مجموع عملکرد مدیریت امور اداری سه بخش است که بخش اول مربوط به امور پرسنلی و مکاتبات با حوزه ستادی تهران است که معطوف به روابط شغلی و استخدامی همکاران، کمیته های تخصصی و ترفیعات، حضور وغیاب ونظایر این ها است.
بخش دوم حوزه آموزش است که امور مربوط به آموزش و فراگیری مهارت های لازم در رسانه را برای همکاران تمهید می کند؛ در حوزه ی آموزش از آنجایی که برنامه ریزی برای آموزش همکاران توسط اداره کل آموزش سازمان بصورت متمرکز تدوین می شود ما فقط نقش هماهنگی را برعهده داریم.
بخش سوم هم مربوط به حوزه ی رفاهی است که فعالیت هایش معطوف مسائل رفاهی همکاران است که شرح فعالیت های آن توسط مسئول محترم رفاه خدمت شما ارائه خواهد شد.
- مهمترین کارکرد مدیریت امور اداری را چه می دانید؟
بنظر من مهمترین کارکرد مدیریت امور اداری ایفای نقش حمایت گرانه از همکاران با هدف ایجاد انگیزه برای آنان است؛ بدین معنی که مدیریت امور اداری در سایه ی بررسی های دقیق و کارشناسی با درک و استنباط مثبت از قوانین و مقررات سازمان این قوانین را با رویکردی حمایت گرانه از همکاران اجرایی و عملیاتی کند که عامل ایجاد انگیزه برای آنان باشد؛ بعنوان مثال تجمیع سوابق بیمه ای همکاران در خارج از سازمان و لحاظ کردن این سوابق در پرونده ی شغلی همکاران که موجب ارتقای شغلی، کسب ترفیع، ارشدیت و افزایش حقوق و مزایای آنان می شود یکی از این نمونه هاست.
- می خواهیم نگاهی مختصر به حوزه های آموزش و رفاه هم داشته باشیم؛ موافق هستید؟
درخصوص حوزه های آموزش و رفاهی فقط همین را عرض کنم که طی یکسال گذشته تعداد قراردادهای مرکز با مراکز خدمات درمانی و بهداشتی 2 برابر شده و در حوزه ی رفاه هم کیفیت خدمات رفاهی، ورزشی و تفریحی برای همکاران بسیار افزایش یافته است که توصیه می کنم این مسائل را مستقیماً از مسئولین این حوزه ها جویا شوید که قطعاً توضیحات مبسوط تری خدمت شما ارائه خواهند کرد.
- بعنوان صحبت پایانی موضوعی هست که مطرح کنید؟
خیر؛ فقط تشکر از مدیرکل محترم مرکز جناب آقای معصومی فر و حمایت های ایشان از مدیریت امور اداری بخصوص حوزه ی رفاهی و همچنین تشکر از شما همکاران محترم روابط عمومی که این فرصت را فراهم کردید تا در خلال مشغله های روزانه اندکی هم به گفتگو بپردازیم.


حوزه ی رفاهی
- آقای آتشگر مسئول محترم رفاهی مرکز سلام؛ ضمن معرفی فعالیت های حوزه ی رفاهی را چطور ارزیابی می کنید؟
بنام خدا و با سلام خدمت همه همکاران ارجمند؛ من ابراهیم آتشگر هستم؛ مسئول رفاهی مرکز که حدود 16 سال است که در مرکز مشغول کار هستم؛ در خصوص فعالیت های حوزه ی رفاهی باید بگویم، حوزه ی رفاهی حوزه ای است که ظرفیت های محدود و تقاضاهای بسیار دارد؛ که وظیفه ی ما این است که از ظرفیت های محدود حداکثر بهره وری و بازدهی را دریافت کنیم.
- فعالیت های رفاهی مرکز را تشریح بفرمائید لطفا.
فعالیت های رفاهی ما در چند حوزه تعریف شده است که شامل مسائل بهداشت و درمان، خرید اقلام فروشگاهی و مایحتاج همکاران و مسائل فرهنگی ـ ورزشی ـ تفریحی می باشد.
در بخش بهداشت و درمان بیش از یکصد مرکز درمانی و پزشکی با مرکز قرارداد منعقد کرده اند که خدمات حوزه ی سلامت را به همکاران ارائه می کنند؛ همچنین رفاهی مرکز بمنظور حمایت هرچه بیشتر از همکاران تأمین اجتماعی بیمه ی تکمیلی آنان را در دستور کارقرار داده است که هرساله تمدید می شود.
در بخش خرید اقلام فروشگاهی با بسیاری از مراکز فروش و فروشگاه های بزرگ استان قرارداد منعقد کرده ایم که همکاران بدون پیش پرداخت و یا با پرداخت 20 درصد هزینه ی کالا، آنرا خریداری می نماید و مابقی را در اقساط 3 تا 24  ماهه پرداخت می کنند.
در بخش فعالیت های فرهنگی، خدماتی، ورزشی و تفریحی تمهیداتی فراهم شده است که همکاران می توانند از کلاس های فوق برنامه ی فرهنگی مثل خوشنویسی با خودکار، خدمات آرایشگاه مردانه در مرکز، فضاهای ورزشی شامل استخر، سالن فوتسال، بدنسازی، سالن والیبال و همچنین مراکز اقامتی در سایر استان ها استفاده نمایند.
- مهمترین رکن این فعالیت ها کدام است؟
با توجه به موقعیت جغرافیایی استان قزوین و واقع شدن در شاهراه ارتباطی بین استان های جنوب، شمال، شمالغرب و جنوب غرب تقاضاهای زیادی از سوی همکاران سازمانی برای اقامت در مهمانسرای مرکز به امور رفاهی واصل می شود که این امر بیانگر اهمیت موضوع خوابگاه است؛ بر این اساس تقاضای همکاران سازمانی برای اقامت در خوابگاه های مرکز و تأمین خوابگاه و مهمانسرا از سوی ما بنظرم مهمترین رکن فعالیت های رفاهی مرکز است؛ چرا که وقتی خدمات خوبی به همکاران سازمانی در سایر استان ها ارائه می کنیم می توانیم سرویس های خوبی هم از آنان دریافت کنیم.
- سخن پایانی در این بخش دارید؟
در مجموع حوزه ی رفاه نیازمند توجه ویژه ی مدیرکل محترم مرکز است چرا که این حوزه خواه ناخواه هزینه بر است و تنها با توجه ویژه ی مدیرکل محترم مرکز است که می تواند پویا و با نشاط باشد؛ چه اینکه تمهید خدماتی که تشریح شد تنها با حمایت ها و توجه ویژه ی آقای معصومی فر مدیرکل محترم مرکز حاصل شده است و با بهبود وضعیت بودجه ای سازمان امیدوارم این حوزه با قدرت بیشتری به همکاران خدمات ارائه کند.


حوزه ی آموزش
- سرکارخانم آقایی کارشناس حوزه ی آموزش سلام؛ لطفا ضمن معرفی فعالیت های این حوزه را تشریح بفرمائید.
بنام خدا؛ من مریم آقایی هستم، کارشناس آموزش مرکز که از سال 81 همکاری من با صدا وسیمای مرکز قزوین آغاز شد؛ در خصوص فعالیت های حوزه آموزش باید بگویم که ما براساس تقویم آموزشی سازمان که با نیاز سنجی آموزشی تدوین می شود؛ برنامه ی دوره های آموزشی را در دستور کار قرار می دهیم که این دوره ها بصورت 6 ماهه و یا یک ساله تدوین می شوند.
از آنجایی که این دوره ها متمرکز است ما فقط نقش هماهنگی و واسط را دراین حوزه داریم.
- دوره های آموزشی سازمان چند نوع هستند؟
انواع دوره های آموزشی سازمان عبارتند از دوره ی آموزشی بدو خدمت، حین خدمت و دوره های آموزشی تطبیقی
دوره های آموزشی بدو خدمت با هدف آموزش مهارت های لازم به همکاران جدید الورود، آموزش های حین خدمت با هدف آموزش و توانمندسازی همکاران در حوزه های مختلف کاری و آموزش های تطبیقی با هدف به روز رسانی دانش همکاران و مقدمه چینی برای ارتقای شغلی آنان برگزار می شود.
- فعالیت دیگری در حوزه ی آموزش دارید؟
بله، یکسری دوره های آموزشی خارج از سازمان است که با هماهنگی برخی نهادهای علمی و دانشگاهی برگزار می شود؛ مثل دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی و مراکز آموزش زبان انگلیسی که تا کنون 106 نفر از همکاران برای حضور دراین کلاس ها ثبت نام کرده اند.
- سایر فعالیت های حوزه ی آموزش چیست؟
برگزاری دوره های آموزشی منطقه ای را داریم که با حضور استان های مرکزی، اصفهان، قم، کرج، قزوین و گیلان است؛ و همچنین اعزام همکاران به دوره های آموزشی منطقه ای که به میزبانی یکی از استان های فوق برگزار می شود.
- بعنوان سخن پایانی موضوعی هست که مطرح کنید؟
خیر، فقط تشکر از شما همکاران روابط عمومی که گفتگوهای ما را در وب سایت مرکز منعکس می کنید.

 



شهدای مرکز

سخن بزرگان

عاقبت دشمنی با حسین(ع)

عاقبت دشمنی با حسین(ع)

من عائده ، حرم الله علیه رایحة الجنة. کسى که با او ( حسین ) عناد ورزد ، خداوند رایحه بهشت را بر او حرام گرداند. ( کتاب بحار الانوار 35/405 و احقاق الحق 9/202)

پل های ارتباطی با صداوسیمای قزوین

پل ­های ارتباطی با مرکز

روابط عمومی

تلفن گویا: 162

تلفن: 32162112

کد قزوین: 028

پیامک : 30000281

واحد سیما

تلفن: 32162064

پیامک: 30000282

واحد صدا

تلفن: 32162056

پیامک: 30000283

واحد خبر

تلفن: 32162105

پیامک: 30000281

واحد سایت

تلفن: 32162250

نشانی سایت: qazvin.irib.ir

تلفن مرکزی

(تلفنخانه)

تلفن: 4 - 33670070

نشانی مرکز

قزوین، انتهای خیابان نوروزیان، روبروی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، صدا و سیمای مرکز قزوین