« بازگشت به اقتصاد مقاومتی و رسانه

اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی

ترکیب دیدها نمایش مسطح نمایش درختی
موضوعات [ قبلی | بعدی ]
اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی
پاسخ
۱۳۹۵/۰۸/۹ ۱۴:۱۲

برای دستیابی به کشوری توسعه یافته و خودکفا، که در سال­های  اخیر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده. و در تجربه غالب کشورهای توسعه یافته نیز ملاحظه می­ گردد، توجه به ظرفیت درونی کشور از ضرورت­ های توسعه و پیشرفت است. جامعه روستایی در تولید محصولات کشاورزی و دامی و همچنین حفظ امنیت غذایی، مسئولیت برجسته و انکارناپذیری دارد. اقتصاد روستایی به عنوان اقتصاد ملی، بخش­ های مختلفی چون کشاورزی، دامپروری، صنابع تبدیلی و دستی را در بر می­ گیرد که هرکدام به نوعی در سلامت جامعه و البته رونق اقتصادی و اجرای اصول مهم و کاربردی اقتصاد مقاومتی، نقش بسزایی دارد.

در عصر ارتباطات، رسانه یکی از مهم­ترین ابزارهای توسعه در دنیای کنونی است که با داشتن بیشترین و گسترده ­ترین حجم از مخاطبان، از اصلی ­ترین وسایل ارتباطی در رسیدن به اهداف توسعه به شمار می ­آید. وسایل ارتباط جمعی، نقش مهمی در امیدوار ساختن مردم به آینده دارند و لازم است این امید بخشی را بر اساس واقعیات و حفظ امانت و صداقت به گونه ­ای انجام دهند که افراد جامعه به امیدهای واهی و آرزوهای طولانی دل خوش نکنند و از درک واقعیت­ها که لازمه توسعه و پیشرفت است، غافل نشوند. شبکه ­های استانی رسانه ملی، با دمیدن روح امید و نشاط آفرینی در جامعه به مقابله با القاهای ناامید کننده در جامعه بپردازند و جامعه را هدفمند و در حال رشد نگه دارند. در همین راستا دقت و برخورداری این شبکه­ ها در تولیدات برنامه از وجوه هنری و جذابیت­ های لازم برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، نقش مهمی ایفا می­کنند؛ و با بهره­ گیری از توان بالا، مدیریت قوی و کار آمدن کردن برنامه ­ها، تلاش جهادگرانه، سیاست­گذاری صحیح، نظارت کیفی برنامه ­ها، جهت گیری صحیح در آثار تولیدی، القای مستقیم و غیر مستقیم پیام و مفاهیم، تربیت نیروی انسانی بومی، ثبات در برنامه ریزی، هم­دلی و همکاری با دستگاه اجرایی استان، و توجه به افق پیشرفت و توسعه روستایی، زمینه توسعه روستایی را با سه راهبرد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، آموزش و جلب مشارکت مردمی، فراهم نمایند.(نویسنده مقاله: رضا دمیرچی)

0 (0 آرا)